میم.الف

آرامش کجاست؟

میم.الف

آرامش کجاست؟

موضوعات
آخرین مطالب
  • ۹۴/۰۹/۲۷
    دل
نظرات دوستان

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

چرا ما دشمن آمریکا هستیم؟

جمعه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۳۶ ب.ظ

عملکرد ما در حوزه بین الملل طوری است که ما دشمن اصلی آمریکا هستیم وبا این استراتژی خود به خود در منطقه وجهان تنش ایجاد می کنیم و مقدمات بروز جنگ را به دست خودمان ایجاد میکنیم .چرا مانیز مانند سایر کشورها با امریکا رابطه برقرار نکرده در حالی که ما الان در موضع قدرت هستیم و می توانیم از اهداف مان دفاع کنیم ؟؟ 

در جواب باید گفت عملکرد ما در حوزه بین‌المللی، عملکردی در چارچوب حقوق بین‌الملل و سیاست‌های پذیرفته‌شده بین‌المللی است و اگر آمریکا با حقوق بین‌الملل و اصول اساسی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین‌المللی نمی‌تواند کنار بیاید، برای ما مسئولیتی ایجاد نمی‌کند، بلکه این، آنها هستند که باید از خوی استکباری خود دست بردارند و به حقوق خود قانع باشند. 

لطفا نماز نخوانید!

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۱۱ ب.ظ

تفاوت اقامه نماز با خواندن آن‏
 
برنامه منسجم متون دینی، همانا توصیه به «اقامه نماز» و برپا داشتن آن است؛ نه خواندن آن یا نمازگزار بودن: (اَقِمِ الصَّلوةَ لِدُلوکِ الشَّمس)1 ؛(اَقیموا الصَّلوة)2 ؛ (اَقِمنَ الصَّلوة)3.
 
سرّ این فرق‏گذاری آن است که اگر در تعبیرهای قرآنی عنوان «خواندن» به کارمی‏رفت، با حکیمانه بودن قرآن هماهنگ نبود، زیرا ستون خواندنی نیست بلکه برافراشتی است، نه آنکه خواند.
 
اساس سفارش قرآن کریم درباره نماز به «اقامه» است؛ نه صرف خواندن آن. دلیل این اهتمام آن است که نماز خواندن حتی نمازگزار بودن غیر از اقامه نماز است، چرا که اولی با یک بار نماز خواندن و دومی با استمرار آن ـ هر چند که حدود آن مراعات نشود ـ محقق می‏شود؛ اما اقامه نماز و بر پا داشتن آن بسیار دشوار است.

24رجب ؛ سالروز فتح خیبر

آیا ماجرای فتح خیبر و کندن در قلعه توسط حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام واقعیت داشته و مستند است؟


البته که ماجرای فتح خیبر و کندن در قلعه به دست مبارک حضرت علی بن ابیطالب علیه‌السلام واقعیت داشته و به اسناد تاریخی بسیار متواتر و محکمی مستند می‌باشد.

منطقه‌ی خیبر در دویست و پنجاه کیلومتری شمال مدینه در راه تبوک و شام واقع شده است. این دشت سرسبز از دیر باز مسکن گروهی از یهودیان بوده که خود را از نسل رکاب می دانستند (تورات، سفر ملوک، فصل نوزدهم، آیه 15) و می گفتند: بازماندگان جندب (یونادب - junadeb) پسر رکاب می‌باشند که پس از قتل عامی که در اورشلیم واقع شد، به منطقه‌ی خیبر کوچ کردند.


خیبر نیز کلمه‌ای در زبان عبری (خبر - kheber) به معنای طایفه و جماعت یا قلعه و پادگان می‌باشد. لغت نویسان عرب آن را عالم به احکام خدا یا کشاورز ... معنی کرده اند (تاریخ العرب قبل الاسلام، دکتر جواد علی، 6/159، 1376 ق)