میم.الف

آرامش کجاست؟

میم.الف

آرامش کجاست؟

موضوعات
آخرین مطالب
  • ۹۴/۰۹/۲۷
    دل
نظرات دوستان

۱۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

تقدیم به همه اونایی که هنوز منتظر باباشون هستند:

شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۴۴ ب.ظ

متولدین قبل از سالهای ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲ خوب به یاد دارند که اگر اشتباه نکنم از زمستان سال ۱۳۶۶ (و شاید قبل تر از آن) تا ماهها بعد،‌ ترانه کودکانه «بابام رو تو ندیدی»، بارها در برنامه های کودکِ تلویزیون پخش می شد. می گویم زمستان ۱۳۶۶، چون خوب به خاطر دارم که این ترانه در ایام موشک باران تهران که منجر به چند ماه تعطیلی مدارس در تهران شد،‌ از تلویزیون پخش می شد. در آن زمان،‌ کلاس دوم دبستان را می گذراندم.بچه که بودم همیشه با این ترانه گریه ام میگرفت. راستش الان هم که گوش میدم بازم گریه ام میگیره

تقدیم به همه اونایی که هنوز منتظر باباشون هستند:

شبهه ای به نام «سهمیه دانشگاهی خانواده‌های شهدا»

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۲، ۰۹:۱۲ ب.ظ

با توجه به نزدیکی ایام برگزاری کنکور این به اصطلاح اعتراضات و شبهات زیاد می‌شود، چرا که اشاعه کنندگان آنها کسانی هستند که در جنگ روانی از هر بهانه و فرصتی برای جو سازی و رواج شبهه سوء استفاده می‌کنند.

مسئله سهمیه خانواده شهدا در دانشگاه‌ها نیز در همین راستا است. و گرنه خودشان نیز می‌دانند که در هر کشوری، برای اقشار متفاوتی [چون: ورزشکاران مدال آور، نخبگان و نوابغ، محرومین به واسطه حوادث ویژه مثل جنگ یا زلزله، مخترعین، هنرمندان ... و از جمله بازماندگان کشته شدگان در جنگ که در فرهنگ و نظام اسلامی «شهبد» نامیده می شود] سهمیه‌های ویژه، جایگاه‌های ویژه یا امتیازات ویژه‌ای وجود دارد. پس لجاجب آنها با مقوله‌ی «سهمیه دانشگاهی خانواده‌های شهدا»، یک بغض هدفدار و یک جنگ روانی و تبلیغاتی در جهت ایجاد نوعی خصومت بین اذهان عمومی و خانواده‌های شهدا می‌باشد. چرا که آنان اساساً با فرهنگ «جهاد و شهادت» و تقدس این ارزش معنوی و اعتقادی در اذهان عمومی مخالف هستند و نه با چند سهیمه ناچیز دانشگاهی. هیچ کدام از این سایت‌ها و شایع پراکنان و دشمی ایجاد کنان، به هیچ وجهی با سهیمه‌های رانتی، پولی، رشوه‌ای، پارتی‌بازی و ...، در هیچ نهاد و اداره‌ای مخالف نیستند و اگر خودشان یا فرزند خودشان از این راه‌ها که عین ظلم به حقوق دیگران است، به امتیازی برسد، اعتراضی نمی‌کنند که هیچ، به آن افتخار هم می‌کنند.

اما در مورد خاص «سهمیه دانشگاهی خانواده‌های شهدا» نیز دقت شود که در هر تجارت یا استفاده از هر امکان عمومی یا خصوصی، رسم بر این است که هر کس به اندازه‌ی آورده‌اش ببرد.

مهریه ام کم است !

چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۱۸ ب.ظ

مهریه اش را رسول خدا 500 درهم قرار داد ولی خود او راضی نبود. می گفت: مهریه ام کم است. وقتی به او گفتند چه می خواهی؟ فرمود: «مهریه مرا شفاعت از گنهکاران قرار دهید.»
جبرئیل نازل شد، کاغذی همراه خود داشت. در آن نوشته شده بود: «حضرت، حق مهریه فاطمه را شفاعت از گنهکاران قرار داد.» فاطمه وصیت کرد این کاغذ را هنگام وفاتش بر روی سینه اش بگذارند.

عکس/ جوانی دو مرجع تقلید

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۱۵ ب.ظ

سمت راست "آیت الله سبحانی" و نفر سمت چپ "آیت الله مکارم شیرازی"

//bayanbox.ir/id/7727761153925565413?view

//bayanbox.ir/id/8278490990368284240?view

کجای قرآن آمده دوست دختر ممنوع؟!

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۰۷ ب.ظ

خداوندی که انسان را خلق نموده و راه‌های رسیدن به کمال و سعادت دنیا و آخرت را به نشان داده و با بیان چگونگی روابط انسان با هر شخص، جامعه یا موضوعی به گونه‌ای که هم رفع نیازش را نماید و سبب کمالش گردد قوانینی وضع نموده است.

نه تنها خود بهتر از هر کس دیگری می‌داند که انسان [اعم از مذکر یا مۆنث] به جنس مخالف نیاز دارد، بلکه می‌فرماید: خودم در قوانین تکوینی خلقتم، و بر اساس علم و حکمتم این غریزه و محبت را به شما داده‌ام. هم چنان که نیاز و محبت چیزهای دیگری را نیز بر شما قرار داده‌ام.



اما اگر انسان برای رفع هر نیازش بدون هیچ قانونی که منتج به فایده‌ی او شود عمل کند، از تعقل و اراده‌ی خود که وجه متمایز او با حیوانات است، هیچ بهره‌ای نمی‌برد و لذا چون حیوانات و بلکه پست‌تر می‌گردد [کالانعام بل هم اضل]. لذا برای هر فعلی قانونی وضع نمود و در این قانون بهترین‌ها را حلال و مضرات را حرام نمود. یا به تعبیری دیگر، اصل‌ها را حلال و بدل‌های تقلبی را حرام نمود.

راز قبر مخفی

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۱۶ ب.ظ

اینکه پیامبر وی را پاره تن خود خواند، اینکه هرگاه به سفر می‌رفت، نخست از او خداحافظی می‌‌کرد و چون باز می‌گشت، او نخستین کسی بود که به دیدارش می‌شتافت، اینکه فاطمه را گل باغ بهشت خواند، اینکه فرمودند: خشنودی و ناخشنودی فاطمه، میزانی است برای رضایت و نارضایتی خدا، اینکه او را سرور زنان بهشت خواند، اینکه او را شفیعه روز محشر نامید، اینکه محبت او را بر همه پیروان خود واجب ساخت و آیاتی را که در شأن او نازل شد و بر امتش خواند، از آیه تطهیر و مودت تا سوره کوثر و... صدها که هزاران منقبت و فضیلتی است که در کتب معتبر شیعه و سنی در جلالت و رفعت شأن وی از زبان پیامبر و ائمه به تواتر نقل شده است.
اما با آن همه منزلتی که هیچ کس با مراجعه به وجدان خود، یارای انکار آن را نداشت، پس از رحلت پیامبر، همه آن براهین و دلایل روشنی که بر لزوم حرمت‌داری دردانه پیامبر دیده و شنیده بودند، به یک‌باره دود شد و از آنها چیزی جز خاطره‌ای در اذهان بر جای نماند.

* اما چرا چنان شد؟ 

بیت الاحزان

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۱۴ ب.ظ

نامت گل، نشانت گل آذین، یادت گلاب و غروبت گلگون! آن گلی که بهشت با عطر گلبرگ های آن از هوش می رود؛ گلی با هجده گلبرگ بی مثال، با هجده بهار لا یزال.

خوشا به حال هجده بهاری که با تو شکفتند. هجده تابستانی که به بار نشستند؛ هجده خزانی که بر باد رفتند و هجده زمستانی که کفن پوشیدند....

کوه ها حجم عقده های کبود توست و دریاها چکیده اشک های غریب تو. از آن روز که فدک به نام تو شد، فلک قافیه ای در خور یافت و از آن دم که آب مهریه تو شد، سفینه اهل بیت به جریان افتا د. بیت الاحزان تو، پیشگوی کربلا بود و گریه های دردناکت پیش درآمد نینوا. سیمرغ گم شده! مبادا بی تو حقیقت، آشیانه خفاش ها شود و عشق، بازیچه کاکلی ها! مادر پهلو شکسته، دل های شکسته را دریاب.

فرمایشات امام خامنه ای در مورد مساله شغل زنان خانه دار

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۰۹ ب.ظ

فرمایشات امام خامنه ای در مورد مساله شغل زنان خانه دار

دانلود کنید:


دریافت
عنوان: زن و اجتماع
حجم: 820 کیلوبایت


زن طناز ولی با عفت

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۰۳ ب.ظ

قبل از بیان اصل مطلبم اجازه بدهید به یک مثال توجهتان را جلب کنم . دوستان به این دوتعبیر دقت کنید فلانی آدم بذله گویی است ؛ فلانی درسفرآدم بذله گویی است به نظر شما کدام یک از این دونفر با شخصیت تر ویا امروزی تر است؟ و یا به عبارت دیگرکدام یک شخصیت تکامل یافته تری دارد ؟

حتما شما هم می گویید نفر دوم با شخصیت تر است چون نفر اول همیشه و همه جا مزه پرانی می کند چه در جمع دوستان و چه در جلسه رسمی و در این مواقع می بینید که تمام جمع با یک نگاه عاقل اندر سفیه این فرد را نگاه می کنند که اینجا جای اینکارها نیست . ولی افراد دسته دوم کاملا موقعیت شناس هستند و در مواقعی آنچنان رسمی هستند که انسان فکر می کند این فرد اصلا در زندگیش یک بار هم نخندیده است و گاها بر حسب موقعیت شروع به خنده و بذله گویی می کنند در این موقع آدم باور نمی کنه که این همان شخص چند دقیقه پیش است . 

در روزگاری که خیلی ها برای حل مشکلاتشان دست به کارهای خرافی و بعضا غیرشرعی روی می آورند مرحوم آیت الله بهجت راه کاری کارآمد ارائه می دهند که نیاز به اعتقاد و مداومت دارد.

از آیت الله بهجت پرسیده شد؛

برای برآورده شدن حوائج کدامیک از نمازهایی که برای حاجت ذکر کرده اند خوب است؟نماز روز پنجشنبه را فراموش نکنید این برای برآورده شدن حوائج خیلی مهم است.

ازدواج جوانی سر نمی گیرد و به اصطلاح عوام بختش باز نمی شود و از شما راهنمایی می خواهد؟

نماز جعفر طیار علیه السلام بخواند و پس از آن دعایی که در کتاب زادالمعاد مجلسی آمده [این دعا از امام جعفر صادق علیه السلام توسط مفضل بن عمر روایت شده است و در مفاتیح الجنان در ضمن نماز جعفر طیار ذکر شده است] که در این هنگام خوانده شود، بخواند و در پی آن به سجده رود و تلاش کند که حتما گریه کند گر چه به مقدار کم و همین که چشمش را اشک گرفت حاجتش را از خدا بخواهد. این عمل را تا زمانی که حاجتش روا شود انجام دهد، و اگر نشد بداند که یا کم خواند ویا با اعتقاد کامل نخوانده است.