میم.الف

آرامش کجاست؟

میم.الف

آرامش کجاست؟

موضوعات
آخرین مطالب
  • ۹۴/۰۹/۲۷
    دل
نظرات دوستان

وقتی همه خواب بودیم...

پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۳۶ ب.ظ

اگر تا به حال به فیلم های سینمایی ساخت داخل که جدیدا از رسانه ملی پخش شده توجه کرده باشید به این موضوع پی برده اید که بعضی از این فیلم ها بعد گذشت چند سال از اکرانشان در سینما و ویدیو کلوپ ها برای بنده و شما از تلویزیون پخش می شوند.

فیلم هایی که عمدتا در زمان اکرانشان در سینما از گریم ها، پوشش ها و روابطی بین بازیگرانشان استفاده می شد که برای عموم جامعه در آن زمان قابل قبول نبود و با آمیزه های دینی در تضاد بود.

به طور مثال بازیگر خانمی را نشان می دادند بد حجاب، با آرایشی غلیظ که خیلی راحت با رفتارهایی زننده و شوخی های بسیار با مردها ارتباط داشت.

نکته جالب در این است که همین رفتارهای زننده در جامعه امروزی ما به عرف تبدیل شده، در جامعه امروزی دیگری شوخی زن و مرد قباحت ندارد، آرایش غلیظ هم جز لاینفک شده

گذشته از دلایل مادی این موضوع، یک دلیل مهم دیگر هم دارد، دلیل فرهنگی . آنها می گفتند آستانه تحمل جامعه برای این گونه فیلم ها  هنوز مناسب نیست. منظورم از آنها به اصطلاح خودشان روشنفکران است اما در واقع تاریکفکران یا واضح تر بگویم شیطان فکران.

از این جمله آنها چند نکته را می توان دریافت:

1-آنها برای عموم جامعه فیلم نمی ساختن، یعنی اقلیتی ایده و فکرشان را به عموم جامعه القا می کردند.


2-آنها خیلی خوب راه القا افکارشان را به مردم پیدا کرده بودند، آرام آرام افکارشان را القا می کردند تا کسی متوجه نشود و با آنها مقابله نکند، چون خوب میدانستند مردم در برابر  رفتار و افکار هجومی دفعی به خوبی مقاومت می کنند.


3-در عرصه ای که فعالیت می کردند نیروهای مکتبی و ارزشی نبودن یا اگر هم بودن با ابزار رسانه آشنا نبودن.

و.....


ولی حالا برایمان معلوم شده چقدر آنها آرام و موذیانه افکار شان را به خورد ما می دادند، ما را همرنگ خودشان می کردند لباس خودشان را به تن ما پوشاندند و.... تا بتدریج مثل آنها فکر کنیم و از خود فکری نکنیم.

برای حل این مشکل بزرگ چند راه حل وجود دارد :

1-عرصه رسانه را نیز همچون عرصه های سازندگی و جهاد در مقابل دشمن مهم بدانیم و خدمت به دین خدا را فقط در سلاح بدست گرفتن ندانیم.


2-دشمن شناس باشیم و در برابر هر دشمنی از سلاحی استفاده کنیم که آن در برابر ما استفاده میکند، اگر با توپ آمد با توپ و اگر با رسانه آمد با رسانه به مقابله با آن برویم.


3-نیرو هایمان را مطابق با زمانه تربیت کنیم و آنها را به ابزار روز تجهیز کنیم.

و...

و اگر دست نجنبانیم و کاری نکنیم بعید نیست بعد از اوضاعی که در سینما و تلویزیون برایمان بوجود آوردند


و فضای مجازیمان را به فساد کشیده اند، به بهانه نشان دادن زشتی بی بندوباری و بی حجابی زنی را برهنه برایمان نشان دهند و بگویند برهنگی کار بسیار زشتی است این کار را انجام ندهید.  

نظرات  (۱)

خیلی عالی بود
کاملا موافقم

معلوم نیست سینمای ما به چه سمتی داره حرکت میکنه
برای حفظ ارزش های دینی تلاش میکنه یا برای رسیده صهیونست به اهدافش!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی