میم.الف

آرامش کجاست؟

میم.الف

آرامش کجاست؟

موضوعات
آخرین مطالب
  • ۹۴/۰۹/۲۷
    دل
نظرات دوستان

ایراد فقهی پیام احمدی نژاد درباره چاوز

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۰۲:۳۴ ب.ظ
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص پیام رئیس جمهوری برای درگذشت هوگو چاوز گفت: آنچه که از مبانی دینی و معارف اهل بیت(ع) می فهمیم بایستی همگی یاران امام زمان(عج) شیعه باشند بنابراین این انتقاد به سخنان آقای رئیس جمهور وارد است.
 
حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی در باره این قسمت از پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت مرگ هوگو چاوز: تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد. به خبرنگار مهر گفت: در تعامل کشورها عرف است اگر سران کشورها فوت کند سران کشورهای دیگر تسلیت می گویند و با توجه به رابطه اشان با آن کشور و در مراسم تشیع و تدفین او شرکت می کنند.

 
وی افزود: با توجه به مناسبات ایران و ونزوئلا طبیعی است که ایران هم در این رابطه باید به ملت ونزوئلا تسلیت می گفت و طبق عرف در مراسم تشیع و تدفین رئیس جمهور ونزوئلا شرکت کند. آقای چاوز یکی از شخصیت هایی بود که محبوب ملتش بود و در راستای اهداف انقلابی آن کشور حرکت می کرد و در مقابل استکبار به ویژه آمریکا مواضع خیلی خوب و شفافی داشت و از بیداری هایی که در هر کجای دنیا که در مقابل استکبار اتفاق می افتاد حمایت می کرد.
 
دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی ادامه داد: رابطه ایشان با جمهوری اسلامی بسیار خوب و نزدیک بود . لذا رئیس جمهوری پیام تسلیتی را به ملت ونزوئلا و همچنین کفیل ریاست جمهوری ونزوئلا ارسال کرده است. اصل ارسال این پیام تسلیت از سوی رئیس جمهور کار بسیار پسندیده ای است منتها نکاتی را ایشان در متن این پیام مطرح کرده که به نظر می آید کلمات و مطالبی را به کار برده و مطرح کرده که قابل تأمل هستند.
 
روحانی نژاد تصریح کرد: رئیس جمهور هوگو چاوز را به عنوان شهید معرفی کرده و او را یکی از کسانی دانسته که در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) رجعت خواهد کرد. منشأ این مطالب در این است که رئیس جمهور کارشناس دینی نیست و از مبانی دینی خیلی آگاهی و آشنایی ندارد. به همین جهت ایشان چنین مطالبی را ذکر کرده است.
 
وی افزود: در معارف اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) و معارف شیعه واژه رجعت و یاران حضرت مهدی (عج) تعریف خاصی دارد و جایگاه خود را دارند. این نوع قرائت از یاران حضرت موعود(ع) قرائت اشتباهی است. یاران مهدی (ع) بندگان صالح خدا و کسانی که در معرفت و در انتظار فرج به حد کمال رسیده باشند و آنقدر صلاحیت در وجودشان باید باشد که بتوانند در رکاب مصلح جهانی با عنایت الهی هم رکاب بشوند و جهت گستراندن عدالت جهانی  قیام کنند.
 
روجانی نژاد در پایان یادآورشد: قطعاً آنچه که از مبانی دینی و معارف اهل بیت(ع) می فهمیم بایستی همگی یاران امام زمان(عج) شیعه باشند بنابراین این انتقاد به سخنان آقای رئیس جمهور وارد است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی