میم.الف

آرامش کجاست؟

میم.الف

آرامش کجاست؟

موضوعات
آخرین مطالب
  • ۹۴/۰۹/۲۷
    دل
نظرات دوستان

همه ی ما آدم های معتدل

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۴ ب.ظ

گاهی وقت ها صحبت بر سر رعایت مسائل دینی و احکام و اخلاق و حجاب و موسیقی و رقص و… که می شود، عده ای با تاکید بر اینکه «آدم های معتدلی هستند» خاطر نشان می کنند که تلاش شان این است که حد وسط را نگه دارند. مثلا اگر خانم هستند می گویند نه می خواهند خیلی رها و آزاد باشند و نه می خواهند خیلی حجاب شان را رعایت کنند. برای همین، یک مقدار موشان را بیرون می گذارند و یک کمی ارایش می کنند و اسم این یک مقدار را می گذارند «اعتدال».

Untitled-20202020501

یا مثلا در مورد توجه به بیت المال، نه آن قدر حساس هستند که به هیچ وجه از اسباب و لوازم دولتی استفاده ی شخصی نکنند و نه آن قدر بی توجه که آن ها را حیف و میل کنند و اسم این مقدار رعایت را «اعتدال» می گذارند.

شاید بد نباشد به این افراد معتدل، یک نکته را یادآوری کنیم:

دین اسلام، دین میانه روی و اعتدال است و عمل کردن دقیق و مو به مو به احکام و شرایع، عبور در مسیر مستقیم و اعتدال است. عمل کردن طبق قول و فعل امامان معصوم، عمل کردن بر اساس اعتدال است. نه اینکه بگوییم ائمه خیلی سخت می گرفته اند. ما باید اعتدال را نگه داریم. و شاید لازم باشد به این نکته توجه کنیم که در انجام درست تکالیف شرعی و اخلاقی، اتفاقا باید سخت گیرانه و دقیق عمل کنیم. (در مورد خودمان. نه در مواجهه با دیگران) اگر قرار بود اعتدال، همین تعریفی باشد که عده ای به اشتباه از آن دارند، حضرت امیر علیه السلام چراغ بیت المال را در حین صحبت های غیر حکومتی، خاموش نمی کردند و می گفتند ما زیاد هم سخت گیر نیستیم. ما آدم های معتدلی هستیم. اعتدال از همه چیز بهتر است!!

یا مادرمان (مادر همه ی ما) حضرت زهرا سلام الله که حتی در برخورد با مرد نابینا هم حجاب می کردند، با این مفهموم اشتباه اعتدال، حتما وقتی بیرون از منزل می رفتند باید کمی راحت تر می گرفتند و اینقدر افراطی برخورد نمی کردند. (نعوذ بالله)

خوب است بر اساس منش و روش امامان معصوم مان، نگاه دقیق تری به مفهوم اعتدال داشته باشیم.

نظرات  (۲)

  • معبر صفر و یکی ها
  • اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

     

    با سلام

    بنده از وب شما بازدید کردم و مطالب جالبی را مشاهده نمودم. به همین شما را لینک کردم. خوش حال می شوم که شما نیز بنده را لینک نمائید.

    یامهدی – التماس دعا

  • خواهر رزمنده
  • مطلب خوبی بود.تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی